رفع درد

کلینیک

کاربردهای طب فیزیکی و توانبخشی چیست؟
همه روزه بسیاری از مبتلایان دردهای مفاصلی و استخوانی با شکایت درد به پزشک معالج مراجعه نموده و گاهی بیمار پس از ماههای متمادی از مصرف دارو و یا تکرار دوره درمان خسته شده و به خود درمانی متوسل می‌شود. اما به گفته متخصصین طب فیزیکی علاوه بر درمان‌های دارویی و جراحی روش‌های درمانی دیگری نیز وجود دارد.
رشته طب فیزیکی و توانبخشی به عنوان یکی از تخصص‌های پزشکی مجموعاً به سه قسمت تقسیم می‌شود:
 کاربردهای طب فیزیکی, دردهای مفصلی, درمان غیر جراحی

کاربردهای طب فیزیکی
  در این روش به تشخیص و درمان غیر جراحی اختلالات مربوط به فیزیک بدن پرداخته می‌شود مثل تشخیص علت و درمان درد شانه، گردن، کمر و زانوها، متخصصین این رشته علاوه بر استفاده از روش‌های متداول دارویی از درمان‌های غیر دارویی نظیر ورزش درمانی، ورزش در آب، جریان‌های الکتریکی، ماساژ و ... در درمان بیماری‌ها استفاده می‌کنند.

توضیح آنکه کمردردها می‌تواند ناشی از دیسک‌های کمری، کمردردهای مکانیکال ناشی از افزایش قوس و آسیب دیسک‌های کمری و فشار بر روی ریشه‌های عصبی باشد و درصد کمی از کمردردهای حاد به جراحی نیازمند است و عمدتاً با روش‌های غیر جراحی می‌توان موارد را کنترل و مداوا نمود.

همانگونه که ذکر شد بسیاری از این کمردردها مکانیکال می‌باشد که مهمترین اقدام جهت درمان تغییر سبک زندگی و پرهیز از عوامل خطر و تقویت عضلات ضعیف شده و بهبود انعطاف پذیری عضلات مبتلا می‌باشد که بدون اقدامات درمانی احتمال عدم بهبودی و یا عود مجدد وجود دارد. همچنین استفاده از مانورهای دستی (مانیپولاسیون) درمان‌های گرمایی، سرمایی و الکتریکی در گروهی از این کمردردها کاربرد دارد.

دردهای زانو در افراد جوان و مسن نیز شایع می‌باشد یکی از شایع‌ترین علل آن در افراد جوان توزیع نامناسب فشار بر روی استخوان کشکک و غضروف آن است ولی در افراد مسن آرتروز و تخریب غضروف مفصلی شایع‌تر است که در هر دو مورد درمان‌های دارویی تسکین موقت ایجاد می‌نماید و راهکار اصلی درمان پرهیز از عوامل ایجاد کننده درد، آموزش حرکات تقویتی و کششی مناسب جهت کاهش درد و جلوگیری از پیشرفت بیماری، استفاده از روش‌های گرمایی و الکتریکی جهت کاهش درد و وسایلی چون کفی‌های طبی، زانوبندهای مناسب و ... می‌باشد.

بوتاکس ، تزریق ژل ، لاغری ، متخصص پوست ، متخصص پوست و مو و زیبایی ، ژل لب ، لیزر ، تاتو، مزوتراپی ، لیزر موهای زاید ، اپیلاسیون ، دیابت ، تزریق بوتاکس در جنت اباد، تزریق ژل در جنت اباد، جراحی زیبایی در جنت اباد، جراحی پلاستیک در جنت اباد، عمل زیبایی در جنت اباد، عمل بینی در جنت اباد، کلینیک دیابت در جنت اباد، رفع موهای زائد در جنت اباد، رژیم و لاغری ، متخصص کلیه در جنت اباد، متخصص گوارش در جنت اباد، متخصص غدد در جنت اباد، متخصص پوست در جنت اباد، دیابت در جنت اباد، متخصص پوست در جنت اباد، موهای زائد در جنت اباد ، لیزر موهای زائد در جنت اباد ، بوتاکس در جنت اباد تزریق بوتاکس در جنت اباد، تزریق ژل در جنت اباد